Coraz więcej firm zaczyna wysyłać JPK Ewidencja VAT. Firmy korzystają z różnych mechanizmów do wysyłki. Czasem zbudowanych we własnym zakresie, czasem zakupionych na rynku. Jak jednak upewnić się, że wysyłka przebiegła pomyślnie?
Próbowałem się tego dowiedzieć w Ministerstwie Finansów. Dla e-deklaracji mamy piękny interaktywny formularz, ale niestety dla JPK on nie działa.
Oto informacje, jakie uzyskałem od zespołu ds. JPK MF pytając o możliwość wizualizacji UPO.
„Na dzień dzisiejszy nie ma takiej możliwości. Docelowo aplikacja kliencka będzie miała taka możliwość.”
Czyli w przyszłości będzie taka możliwość. Ale jeszcze nie dziś. Jednocześnie zespół wsparcia JPK wskazał na następujące rozwiązanie:
„Obecnie jedyna możliwość sprawdzenia statusu jest taka: https://e-dokumenty.mf.gov.pl/api/Storage/Status/NR_REFERENCYJNY
Podmieniamy NR_REFERENCYJNY, na taki który chcemy sprawdzić.”
Link sprawdzony i przetestowany – działa. Niestety nie prezentuje UPO w formie graficznej, a jedynie wyświetla komunikat xml ze statusem dokumentu o wskazanym numerze. Na wszystkich produkcyjnych wysyłkach, które do tej pory przeprowadziliśmy z zespołem link zadziałał i pokazał te same informacje, które otrzymaliśmy z MF po wysyłce.
Na razie zatem nie ma innej opcji sprawdzenia UPO i sprawdzenia narzędzia do wysyłki, z którego korzystasz.
Reasumując – skopiuj poniższy link do przeglądarki i w miejsce NR_REFERENCYJNY wstaw swój nr UPO.
https://e-dokumenty.mf.gov.pl/api/Storage/Status/NR_REFERENCYJNY